2011年4月27日水曜日

My Favorite Things

My Favorite Things

pasta and udon on table for lunch
when get yelled at for asking it
standing between Dad and Mom
licking cleanly a plate with cream
after Mom ate strawberries

always calling for feed on my kind parents
They would gladly do like a servant
fresh water, flesh of freshly fish
crisp sand for my peeing

lying on my back in winter warm room
purring is all that I can do in return
stinging beard and soft chest
the blue of clematis outside of window

Is this the way one lives and dies?
watching over their delights and sorrows
the whole thing my loved ones do
from the transparent sky

父と母との間で背伸びして食べるうどん、パスタ、そーめん、らーめん
小さな手を出しては父に叱られる
母が苺を食べた後の
練乳の残った皿をピカピカになるまで嘗めること

決まって、朝と夜、優しい父と母を呼ぶこと、
そのとき彼らは私の召使い
水と食事を私に用意し
私のバスルームを掃除する

冬の日に、暖かい部屋でおなかを上にして寝ること
父と母の愛撫に喉を鳴らして応えてやること
痛いひげと柔らかな胸
窓から眺めるクレマチスの緑

こうして私は生き
こうして私は去る
でも、空の上から眺めている
彼らの歓び、悲しみ、彼らのすべてを

0 件のコメント: